17

Okej. Jag fyller 17 år idag. Grattis jag! Tack vad du är snäll Hanna.

Dagen har varit bra men jag var så sjukt trött i morse. Jag har ju redan fått en fin dator i förskott och i morse fick jag kläder. En tunika, en lång kofta och två par strumpbyxor. Tack!

Annars så är ju 17 ett ganska tråkigt år. Ett mellan år. Precis som 14.

När du fyller 13 är du tonåring och dina föräldrar börjar prata om hormoner pch ilskna barn med sina arbetskamrater.

När du är fyller 14 händer inget förutom att du blir fjortis. Även om det inte har nått med ålder att göra.

När du fyller 15 blir du både byx-och straffmyndig. 

När du fyller 16 är det övningskörning som gäller.

När du fyller 17... Nej just det.

När du fyller 18. YES. Välkommen, nu är du vuxen. Du kan köra bil, gå på krogen osv.

Bara ett år kvar. 365 dagar.

Ska räkna ner dem från och med nu.  Det låter dersperat.


 Ikväll blir det middag med familjen. Hoppas det blir gott. Nu ska jag äta något för jag är hungrig.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0