Skriv din rubrik här

Nu är det pluggaa historia som gäller. Och lite engelska också. Det är antikens grekland som gäller och jag känner mig så taggad för provet på torsdag. Särskillt efter dagens lektion. NU känner jag mig väldigt borta. Idag när jag klev på bussn hände något konstigt. Det stod en kontrollant där. Ja på riktigt. Jag har aldrig någonsin i mitt liv åkt på en buss där en kontrollant har kommit. Fram tills nu har jag ju trott att de här påhittade. För att man ska vara duktig och betala sin biljett osv. Att det är något som föräldrar har hittat på. För ärligt man har aldrig sett dem förut. JA men idag såg jag ju henne och käne mig genast lite skyldig. FAst att jag hade betalat och hade mitt kort och giltighetsbevis med mig. Hur som helst så vet jag ju nu att de finns. 

Nu när sitter och skriver på min blogg och tittar på Tyra Banks-show slår det mig hur old fasion The United States of America är. Vet ni hur de piercar öronen? Med en nål. Som när man gör det själv i sverige. När jag tog hål i öronen back in the days. Herregud det var ju t.o.m. på 90-talet. Då hade de en pistol med en nål som de sköt hål i örat. Här, nu, i USA använder man en nål för hand. EFTER.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0