svarta får, fotboll, motvind, Annmarie PISS.

Vad ska man säga egentligen? den här dagen har fan varit skit rent utsagt. Började lixom på medel redan från början och dalade neråt allt eftersom.

Ta det från början?

Allt strul med klasserna bara fortsätter och jag vet inte vad jag ska göra. Först säger Åke att klasserna med nästan säkert att klasserna ska slås ihop. Och börjar snacka om vilka lärare som vi ska ha och vilket schema osv. Han får ju oss att verkligen tro att det ska bli såhär. Att vi ska gå tillsammans. I B är vi ju glada för det blir bättre för oss. I A är man sura för allt blir sämre. Så ja de är sura och hatar oss mer eller mindre och vi känner oss inte sådär välkomna. Men i alla fall så är det inte alls det värsta. Ärligt talat så förstår man att de är sura och de har de rätt att vara även om det är tråkigt. Hursomhelst så är det värsta att Annmarie, under klassrådet, börjar säga att det är våran klass som är problemet och vi som individer som är felet. Att vi är typ dåliga och socilat obegåvade då eller?

Hon sitter och säger så när hon vet att de enda som lyssnar är de som verkligen gör sitt bästa i skolan. De andra lyssnar ju inte ens fast det berör dem. Usch. Fattar verkligen inte vad jag ska ta vägen. Det värsta är ju att Annmarie säger att vi inte kan låta A ta över vårat problem utan ska lösa det själva. Isf får vi be om hjälp.

"Snälla A-klassare kan inte vi få komma in i vår klass"

Ska vi kyssa deras fötter också?

Antagligen är det vårat fel också om det kommer vara spänt i början och vi blir ytrfrysta av den andra klassen.

Vår klass är fel. Det svarta fåret Glöm inte att det är fel på oss som individer.

Jag är arg på Annmarie och arg på allt.

Vet inte var det här tar vägen men det blir inte bättre av att det var världens motvind hem eller att det gjorde ont att göra min benövning på gymmet idag. För att inte tala om hur usla sverige var i fotboll.

Det är som om jag har pms och blir sur för allt men utan själva pmset. Allt är bara så skitigt just nu. Jag blir bara sur hela tiden och allt jag önskar är att slippa det här. För ärligt vad gör jag om de säger att de inte slår ihop klasserna?

Ska jag leva med ångest då? Folk gär ju det men det är inte kul att känna att man inte vill gå till skolan. Det är inte kul att känna att man vill slå sönder något. Varöfr inte Annmarie? Tur för henne att jag inte slåss. Ville idag.

Nej sluta älta nu.

Det är tur att man har vänner i alla fall. Som är snälla. Fast det är väl det vänner är? Snälla alltså.

<3

Puss




Kommentarer
Postat av: Frida

gud vad jobbigt, hoppas det löser sig..Massor med kramar /Frida

2009-09-10 @ 21:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0