Självkänsla

Hej

Sitter och och väntar på att lektionen ska börja. 13 minuter kvar. Min bästaste pappa skjutsade mig till skolan idag. Tacktack <3.

Snart är det alltså dags för naturkunskap och just nu håller vi på med ett arbete om livstil och hälsa. Det är ett temaarbete som sträfcker sig över samhällskunksap svenska och idrott också. Vi ska i grupper eller ensama jobba med ett ämne som har med livstil och hälsa att göra och redovisa detta före n höstadieklass. Jag och Siri ska åka tillbaka till Adolfsberg. Elle rjag ska tillbaka och hon ska bara dit. Vi ska föreläsa om självkänsla för en klass i årskurs 8.

Jag tror att det kommer att bli riktigt bra. Självkänsla är något viktigt för oss som männiksor och inte minst i tonåren då vi allt mer börjar växa ifrån oss själva och ställs inför en rad förändringar (psykologen hanna vet :p) 
I´alla fall så vet jag en hel del människor som får problem med självkänsla och självfördtroende i sjut den åldern då man är så sårbar. Jag tror att det kommer att bli bra att föreläsa om just det och förhoppningsvis ska vi kunna ge tips på hur man kan stärka självkänslan.

Jag har aldrig riktigt upplevt dålig självkänsla själv. Inte som något problöem i alla fall mebn jag kommer t.es. ihåg hur hetsigt det var i åttan och nian för migmed betyg. Jag tävlade lixom konstant med alla och i vår klass var det verkligen en ständig tävling. DU SKA HA MVG I ENGELSKA FÖR ATT DUGA. Så var det och jag hade inte mvg. Jag såg et som ett misslyckande´. Nu vet jag att det inte spelar någon rioll och här på gymnaisiet räcker det med G eller ja VG om man ska vara ärlig.

Jag var iaf riktigt lesden över att jag var så "dålig" i engelska och det kändes som min lärare hatade mig. Aldrig ville ge mig ett högre betyg av princip. Men så var det ju inte alls. Långt ifrån. Det kan också ha legat till grund för hur rebellisk jag blev i ettan då jag ville tenta bort engelska A jag kunde ju redan det här coh var tvugen att visa det väldigt starkt genom att säga ifrån att det var för lätt. Jag fick MVG i engelska A men det skulle jag aldrig fått om jag inte haft min hatande lärare som inte alls hatade utan var en helt grym lärare som lärde mig tusen gånger mer än någon annan lärare gjort. Men nör jag hade henne var jag bara 13-15 år och jag tyckte inte om henne. Men så kändes det och i grund och botten rörde de sig nog lite om dålig självkänsla men det visste jag ju inte då. Jag hade aldrig ens hört begreppet.

<3

Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0