that clings like desperation

Jag är inte så bra på det här. Ibland försöker jag inte ens. Men det spelar ingen roll om man inte har något att skriv aoch ibland tröttnar maqn på att skriva om sin dag om och om igen. Det är samma sak nästan varje dag. MAn går upp. MAn tar bussen. Man säger godmorgon. Alla är trötta. Alla säger så. Det hör till. "HUr är det ?" "Bra, jag är bara lite trött" Alla är trötta fram till lunch och efter lunchen är alla trötta för att det är eftermiddag. "Jag höll på att somna på matten" Så är det varje dag. Alla är trötta. Även om det inte är så. Egentligen är det rätt nice. Vi går till skolan. Träffar våra vänner. Lär oss något nytt. Åker hem.

Så är dagarna mesta dels och därför känns det ibland meningsöst att blogga. Meningslöst att än en gång skriva in vad man har gjort idag. Därför blir det glapp i bloggandet ibland. Men inte idag. IDag skriver jag ett inlägg som kommer få er att tro att mitt liv är meningslöst och att jag är trött hela tiden. Men så är det nog inte. Det är en sak man säger. Det behöver inte betyda att det är sant. Inte alltid i alla fall.

Idag på bussen satt jag mittemot en tjej som stirrade rakt ut, bortom världen. På ingenting. Det var läskigt. Hon rörde inte en fena. Hennes ansikte var som målat och hon bara satt där. JAg ville glo tillbaka på henne. Ttyp göra grimaser för att få henne att tappa kontrollen. Hallå finns det någon hemma?

Jag satte på musiken istället och var hon gick av kommer jag inte ihåg.




Borde leta upp snygga tjejer nu. Hundra som är snyggare än Amanda Jensen var det :p (Don't ask why)




                                     Oh the quiet child awaits the day when she can break free
                                                    The mold that clings like desperation
                                                       Oh mother don't you see I've got 
                                                 To live my life the way I feel is right for me, 
                                                               Say it's not right for you 
                                                                  But it's right for me
 
                                                                              ~

                                                                                             Elsewhere: Sarah McLachlan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0