we shall all laugh at gilded butterflies

Dagen till ära har jag inte gjort något särskillt. Tagit det lungt och tejpat lite på altanen. Sen har jag tittat på film med Annalena och sis också. Jag och annalena hyrde sex filmer i lördags och nu har vi sett "The reader" Den var bra men man kan säga att förväntningarna var högre. Så jag blev aningen besviken. Men Kate Winslet gjorde ett riktigt bra jobb.

Det börjar dra ihop sig till min första körlektion och jag är nervös. Inte för att jag egentligen är dålig på att köra för det är jag inte men jag känner ändå den enorma pressen på att göra rätt direkt. Jag vill lixom höra. - Men det här går ju riktigt fint. Du behöver nog inte så många körlektioner. Lite smått att slipa på men övea flitigt hemma så har du körkortet i din hand...

Nu vet jag ju att det inte kommer att vara så. Det är en ny bil. En ny lärare och en ny situation som antaligen kommer att leda till många motorstopp. Usch och fy. Men så är vi ju där för att lära oss också. Jag siktar i alla fall på att få körkortet lagom tills min födelsedag den 28 september. Det skulle vara så grymt kul att sätta det då och få det när jag precis är arton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0