på andra sidan himlen

Jag har alltid undrat vad som händer när man dör- Alltid, alltid. Blir ma nått nytt? Kommer man till himlen? eller ruttnar man där nere i jorden bara? Vart tar själe vägen? JAg antar att vi alla har undrat det någon gång. Det är ju lite en del av livet, att grubbla på vad som kommer hända när livet tar slut. Många är rädda för att dö. Jag? Nej, jag tror inte det. Det är klart jag älskar att leva, tro inget annat. Jag älskar att leva ocj jag vill uppleva massa saker innan jag dör. Så på så vis kanske jag är rädd. Men när jag dör tror jag inte att jag kommer bekymmra mig om det. Jag tror inte att man gör det när man dör helt enkelt. Det är nog enkelt.

Det jag skulle komma fram till var i alla fall att jag och emma ska göra ett projektarbete om döden. Träffa olika folk med olika erfarenheter om just döden. Prata med folk på stan, träffa präster och folk från andra religoner. Jag tror att det kommer att bli toppen. Om man nu får säga så om döden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0