Free day

Dagen är nästan kväll. en riktigt köttig dag ska jag be att få tala om. Seminarium om kalla kriget, uppsatskrivning på engelska (kan ta sig) och redovisning av naturkunskap.

Men nu är jag fri. Fri från läxor och bekymmer. Bara ett enda prov och så inget mer. Skööööönt. På tisdag åker vi dessutom på vildmarkstur så då blir det skönt. Ett dygn i skogen med övernatting i tält och matlagning på trangiakök. Jag ser framemot det väldigt mycket. BAra det blir okej väder.

Sedan är det inte mycket kvar av skolan. Snart är tvåan slut och vi går mot vårt sista sommarlov. Hör på det. Sista sommarlovet. Det låter fel i mina ögon. Jag vill gå gymnasitet mer. Inte bara ett år till för jag vet inte vad som kommer att hända sen. Ska man jobba, resa, jobba utomalnds, bo hemma? Vad? Vad? Jag vet verkligen inte. VAr tar alla vägen? Kommer jag prata med dem? Kommer jag träffa dem. Kommer vi skicka sms? Kommer man säga vi hörs och sedan adirg höras. Aldrig ses. Säga - oj det var länge sedan, vi hörs, när man möts på affären. Jag vill inte det.

Jag vill inte veta. Jag vill leva i nuet och tänka att de tär långt kvar. Men då skulle jag ljuga för mig själv. ett år går fort.

Så låt oss bara göra det till ett bra år.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0